amanda112.reismee.nl

Landgoed Arcen route

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik geschreven hebt, het weer zorgt er ook voor dat er weinig fut is voor wat ook. De wandelingen zijn kort en vroeg anders is het in 34 graden niet uit te houden. Ik zou dat nog wel trekken maar Ashley wil al niet meer mee aangezien zij niet goed tegen de warmte kan dus ga ik nu regelmatig alleen op pad. Naar het stadje Arcen zijn we met het pondje over gevaren hier in Lottum ligt de pond die je voor 1,90 per auto en 0,30 per inzittende naar de overkant brengt. Leuke bijkomstigheid is dat je dan binnen een zucht en een scheet Duitsland in rijd. En ik als Duitsland fan zou daar zeker nog een dag heen gaan.

Dit keer ging ze achter nog wel mee en hebben wij een route gelopen van + 10 km . Rond het voormalige vestingdorp Arcen ligt landgoed Arcen. Bij Arcen hoort ook een gigantisch kasteel met een enorme kasteeltuin erom heen. Je kan dat helaas niet gratis bezichtigen en moet je daarvoor toch even in de buidel reiken want voor 17 euro per persoon heb je pas toegang. Wij besloten echter dat niet te doen en heb ik alleen vanaf de buiten kant nog wat foto's gemaakt want het is wel een plaatje om te zien. De dag dat wij besloten deze wandeling te maken was er een braderie dat bracht dus hoorde toeristen en bezoekers met zich mee dat was wel jammer maar gelukkig ging de route gauw over in het natuur gedeelte. Onderweg kwamen wij nog een leuke uitkijkpost tegen voor Ashley de mooie geleigenheid om even haar sokken uit te doen want ze had wat last van haar blaar. En stiekem had ze er eigenlijk ook helemaal geen zin meer in, de meeste kennen mij persoonlijk en weten dat als je eenmaal de keus hebt gemaakt mee te gaan je dat ook moet doen dus dat betekende "lopen" met als belofte aan het eind van de route in het pannenkoekenhuis wat te gaan drinken. De route liep door prachtige stukjes natuur en zonder de app waar de route op stond hadden we waarschijnlijk nog gelopen- Toen we eindelijk weer terug waren ging die koude cola en die kop koffie er wel in en was dat een welkome beloning voor de warme tocht.

Terug op de camping was het BBQ tijd want zeg nu zelf, wat is kamperen zonder lekker buiten te kunnen eten en te bbq. Want eten smaakt het aller lekkerste als je buiten eet na een flinke wandeling. De dagen gaan razend snel voorbij. Het slechte natte en koude weer heeft inmiddels plaats gemaakt voor het "ik wil niks doen weer " wat een hitte alleen de nachten zijn nu erg lekker, sliepen we voorheen nog met een kacheltje dan laten we die nu uit en is het prima te doen beter als te liggen drijven in bed van de hitte die er overdag in onze tent huist. En jawel dat maakt van ons weer een typisch Nederlands gemuggenzift want dat kunnen wij inmiddels als de beste. Het enige jammer is dat het van 12 graden ineens 34 graden is geworden waardoor je lijf ook denkt van Wat is dit. Maar goed ik geniet van elke dag en neemt de dagen zoals ze komen. Ik heb geleerd zeker deze vakantie dat het goed is een plan te hebben maar dat het leven niet te plannen valt en dat je ten alle tijden moet improviseren zodat je als het niet gaat zoals je had gewild dat het dan zal gaan zoals het kan. Tot zover deze tocht.

Jeanne

Het is nu ineens heftig dit warme weer, wel mooi daar en de moeite waard.Het slapen zal ook warmer zijn nu, Arcen is ook mooi. Sterkte met je volgende tocht en ik hoop dat het allemaal meezit voor jullie !

Amanda van kuijk

De overgang van het weer type is erg groot. En dat is lichamelijk wel even aanpassen:-)