amanda112.reismee.nl

voorbereiding voorafgaand aan mijn wandel tocht het Pieterpad.

het duurt nog even maar voordat alles klaar is heb je aardig wat voorbereidingstijd nodig. Natuurlijk is het leuk wandelen en dat doen vele mensen met mij graag, het is echter anders om te gaan wandelen voor een goed doel en laat dat nu juist het geen zijn wat ik graag wil gaan doen. Aangezien ik nu ambassadeur van de voedselbankRotterdam ben wil ik ook mijn best doen wat voor de mensen te betekenen die daar door omstandigheden gebruik van moeten maken. En zo is het idee geboren om deze wandeltocht te gaan lopen. Echter niet alleen want toen mijn moeder van 71 het hoorde was ze gelijk razend enthousiast om ook mee te lopen, even daarna zei mijn geestelijke beperkte dochter van 23 ik wil ook mee. Oke een uitdaging maar daar hou ik wel van. Dus het plan is nu als volgt, ik ga het Pieterpad lopen in omgekeerde volgorde ik begin bij St Pietersberg tot aan Vorden. Dat alles bij elkaar zal rond de 256 km worden. Ik ga ervanuit van nog war meer. maar deze schatting zal om en nabij zijn. We gaan dus met zijn 3e lopen en ook onze 3 hondjes gaan mee. Dat belooft toch zeker een uitdaging te worden.

Samen met mijn goeie vriend Wijnand hebben wij al een route schema in elkaar gezet. Echter kwam ik er gisteren achter dat niet veel campings aan het Pieterpad liggen wel BB en Hotels maar wij gaan met de tent en twee bolderkarren en een hondenwagentje aangezien de hond van mijn moeder niet te lang kan lopen. Er spoelt nu even een glimlach over mijn gezicht omdat ik mensen die dit lezen nu al denken, jeetje waar begint ze aan. En ja dat is een normale reactie want dat weet ik niet ik ga iets doen wat out of the box is en ik heb zelf de mentaliteit dat niet geschoten altijd mis is en bij geen poging tot proberen alles al een verloren zaak is.

Gisterenavond ben ik dus de hele tijd bezig geweest met campings op te schrijven die enigszins op de route liggen. Als ik nu door de winkel loopt en ik zie blaarpleisters dan denk ik, ja die moet ik ook hebben. Ik heb een boekje waarin ik alles op schrijft wat mij te binnen schiet. Zo heb ik dus ook een stroomkabel nodig op mijn laptop op te laden anders kan ik jullie, de lezers niet meenemen op reis en dat is iets wat ik wel erg leuk zou vinden om te doen. Ik realismeer mij terdege dat er dingen tegen zullen gaan zitten en zoveel mogelijk maak ik nu al plannen om de dingen die tegen kunnen gaan zitten op te vangen. Want stel dat mijn moeder of dochter niet meer kunnen of willen lopen of als er een ziek wordt? niet alles zal te voorkomen zijn maar ik probeer zo goed en zo kwaad als het gaat de dingen nu in te vullen. Het grappige is dus dat je nu een vakantie gaat houden met een soort draaiboek op de achtergrond.

Volgende week schoenen kopen en in gaan lopen dat is het eerst volgende wat nu op het too do lijstje staat.







Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!